Levering

Hos Elegarden bestræber vi os altid på at levere din bestilling inden for 1-4 hverdage. Leveringstiden kan variere i forhold til weekend, ferie, helligdage samt udsalg eller eventuelle forsinkelser fra leverandørens side.

 Forsendelsesvalg foretager du selv ved ordrens afgivelse. Alle pakker har ”track and trace”, så du kan følge din levering via den mail, som PostNord sender dig. Begge benytter en mail- eller sms-service, der oplyser, hvor din pakke kan spores og hvornår din pakke leveres eller kan afhentes på nærmeste posthus eller pakkeboks. 

Det er dit ansvar som kunde at oplyse den korrekte leveringsadresse. Endvidere er det dit ansvar, at der på adresse og postkasse er synligt og korrekt navn, så din pakke kan leveres af PostNord. Skulle det ske, at pakken kommer retur til Elegarden, er det dit ansvar som kunde, at betale for et nyt fragtgebyr for at få pakken sendt på ny

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, telefonnummer og email-adresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos fashionbyE og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Den data ansvarlige på elegarden.dk er Elegarden. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: office@elegarden.dk

Betaling

Hos Elegarden betaler du sikkert og kan benytte følgende betalingsmetoder:
• Visa/Visadebit
• Maestro/mastercard

Vi tager ikke kortgebyrer. Samtlige kortoplysninger bliver krypteret med en såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Dette betyder, at uvedkommende ikke kan se dine kontoinformationer, og kun PBS kan tyde dem. I forbindelse med køb via elektronisk betaling benyttes en sikker forbindelse, som sikrer, at samtlige betalingsoplysninger ikke kan havne i forkerte hænder. Elegarden registrerer IP-adressen, hvorfra købet foretages. Disse oplysninger tages i brug ved falsk betaling og udleveres til evt. politiefterforskning. Kun det godkendte beløb på din bestilling kan fratrækkes, hvilket sker straks når varerne afsendes fra Elegarden.

Alle priser i Elegarden er pålagt dansk moms på 25%. Priserne er angivet uden fragt.

Alle købsaftaler, ordrebekræftelser mv. indgås på dansk og der afregnes ligeledes i danske kroner (DKK)

Returnering

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Du kan ikke fortryde dit køb ved at nægte modtagelsen af din pakke uden at give os besked. 

Du skal selv betale for, at pakken returneres medmindre der er tale om en ombytning. Du har, som kunde, det fulde ansvar for de returnerede varer, indtil de er tilbage fysisk hos Elegarden. Det vil sige, at du hæfter for bortkommelse og tab af pakker, der ikke ankommer til vores adresse. Vi anbefaler derfor, at du altid sender med Track & Trace, så pakken kan spores.

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,  
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.  

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen. Sender du fodtøj retur til os, skal skoenes oprindelige æske ligeledes være i original stand. Det vil sige, at skoæsken skal tilbageleveres i samme stand som ved modtagelsen. Denne må eksempelvis ikke tapes til ved forsendelse. Overholdes dette ikke, fratrækkes et gebyr på 100 kr. som erstatning.  

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, kan du får dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer betalingen modtaget fra dig (dog ikke leveringsomkostninger), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. 

 

Alle varer skal returneres til:

Elegarden

Egtvedvej 57.

6040 Egtved

Vi anbefaler, at du sender din pakke retur med track&trace, således at din pakke kommer sikkert frem. 

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.E

Reklamation

Elegarden har reklamationsret på 24 måneder ved omfattende fejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten omfatter ikke skader opstået ved fejlagtig brug eller almindelig normal stidtage. 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) omkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Alle reklamationer videresendes til de respektive firmaer, der producerer varerne for FashionbyE, hvorfor reklamationstiden kan variere.  

Oplysning om klagemuligheder 
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på: support@fashionbye.dk. 

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse office@elegarden.dk

Kontakt os endelig, hvis du har spørgsmål eller er i tvivl, så vi kan hjælpe dig. 

mail: office@elegarden.dk